Online marketing

Diensten

  • Audits op het gebied van usability, seo en smo: doorlichten van uw online marketingkanalen (search engine en social media optimization).
  • Optimaliseren van de ranking score voor zoekmachines en zoekmachine adverteren.
  • Analytics: analyse van bezoekers, segmenten, kopersgedrag etc. voor Google en YouTube-kanalen.
  • Adverteren via video’s en banners: sea (search engine advertising; Google en YouTube).

Audit: analyse als voorportaal

Mill Cart Media voert audits uit voor websites én social media-kanalen. Website-analyse: hoe presteert uw website op desktop en mobiel als we kijken naar gebruikersgemak (usability), laadtijd en zoekmachine-indexering? Social media optimalisatie (SMO): optimale strategie voor kanaalkeuze en content op social media.

Met een audit ontdekt u verbeterpunten voor efficiënte zoekmachine optimalisatie en een optimale gebruikerservaring (user experience) voor uw bezoekers. Een analyse waarom een website wel of geen rendement heeft en wat beter kan.

Voorkom vroegtijdige afhakers. Gebruikersgemak is niet alleen van belang voor landingspagina’s, maar ook bepalend voor andere content in het online marketingtraject.

Online marketing: audit van uw website op gebruikersgemak en zoekmachine optimalisatie (SEO) gaan hand-in-hand

Optimaliseer de rankingscore

Zoekmachines zoals Google stellen de gebruikerservaring voorop. Gebruikersvriendelijkheid van uw site weegt mee bij het berekenen van de rankingscore van uw site.

Optimaliseer de ranking score zodat uw bezoekers sneller de oversteek maken van geïnteresseerde naar vaste klant.

Niet zeker wat het u oplevert? Op onze blog geven wij u inzicht over wat er zoal komt kijken om de rankingcore van uw site te verbeteren.

Marketing en communciatie consumenten die de oversteek maken op een zebra pad

Mobile first

Uit recent onderzoek blijkt dat  consumenten in toenemende mate overschakelen naar het gebruik van mobiele apparaten. Ook bij online aankopen zowel in de verkennende als beslissende fase. We zijn meer en meer online – ook onderweg. Achter een bureau gebruiken we doorgaans een laptop of desktop.

Gebruik van mobiele apparaten zoals smartphone of tablet zit de komende jaren stevig in de lift.

Voorkom omzetverlies door trage mobiele site

Uit diverse onderzoeken blijkt dat hierbij een lange laadtijd bron van ergernis nummer 1 is voor mobiele gebruikers. Meer dan 50% haakt af als er na een seconde nog geen waarneembare activiteit is op het scherm.

Zoekmachines houden bij de ranking inmiddels rekening met deze bron van ergenis. Zij stellen de gebruikersgemak voorop. Wij kunnen uw WordPress-website  optimaliseren voor mobiel gebruik, inclusief een Progressive WebApp. Op onze blog kunt u lezen hoe u zelf kunt checken hoe uw site ervoor staat.

Communicatie: mobile in de lift; opkomst mobile first

Analytics

Bezoekersstatistieken zijn leuk om te hebben maar wat doen we er mee? Hoe krijgen we inzicht in de cijferbrei, taartdiagrammen en grafieken?

Welke fasen in de marketingtrechter zijn hierin te ontdekken? En welke raakpunten met de (mogelijke) klant zijn belangrijk om geïnteresseerden te werven, over te halen en te binden? Hoe stuurt u op de juiste KPI’s voor bijvoorbeeld video’s en andere vormen van betaalde promotie?

Mill Cart Media kan u bijstaan met analyse en rapportage van uw bezoekersaantallen op uw website en social mediakanalen inclusief advies over te volgen stappen.

Bijvoorbeeld als u er niet uit met Google Analytics, Google Tag Manager, Data Studio of Google Insights. Of als u simpelweg de tijd ontbreekt kunnen wij bijspringen.

Krijg inzicht in uw bezoekers en doelgroepen. We volgen daarbij de inbound marketing-filosofie (bekend van Hubspot): attract-convert-close-delight. Online marketing waarbij we het reistraject volgen van bezoeker naar geïnteresseerde voorbijganger tot klant en loyale promotor van uw product of dienst.

Inbound marketing strategie met iconen customer journey op tablet:

SEO

De term zoekmachine optimalisatie (SEO) is al gevallen. Ook op dit vlak van online marketing kunnen wij u van dienst zijn. Trefwoordenonderzoek en het optimaliseren van webpagina’s voor zoekmachines valt in ons repertoire. SEO is een kwestie van lange adem en het aanbrengen van een consistente samenhang tussen titel, toon en taal.

SEO optimalisatie metafoor camera focus

SEA: Betaalde promotie

Leuk koppel: SEO & SEA. De een (SEO) zorgt voor organisch zoekgedrag op internet, het intypen in de zoekregel. De ander trekt bezoekers via advertenties op zoekmachines en sociale media zoals YouTube en onder meer Google Display (banner advertenties) naast Gmail-advertenties en nieuwsbrieven.

Mill Cart Media is bedreven en gecertificeerd in ontwerp, realisatie en vermarkten van onder andere video- en banner-advertenties op YouTube en Google en Augmented reality toepassingen voor  advertenties en promoties.

 

 

marketingtrechter voor soorten online video per fase

SMO

Bij social media optimalisatie kijken we naar aanknopingspunten voor een samenhangende strategie voor content op uw social media kanalen. Kortweg: SMO.

De afgelopen jaren is er een waaier aan social media kanalen ontstaan: YouTube, Facebook, Google+, LinkedIn, Instagram, Twitter etc. etc. Naast dat het aanbod varieert is het belangrijk te weten dat social media kunnen elkaar versterken en van levensbelang zijn voor uw website.

Naar verwachting zal social media optimalisatie de komende jaren in belang toenemen. Ze is op meerdere manieren bepalend in diverse fasen van de marketingtrechter. We noemen hieronder enkele voorbeelden van hoe SMO voor u kan functioneren, bijvoorbeeld als middel voor:

  • merk- en naamsbekendheid
  • klantenservice
  • klantenfeedback
  • verkoop
  • het wekken van interesse in uw producten of diensten

Elk kanaal heeft zijn eigen bereik en eigenheid. Komt u er niet helemaal uit welke kanalen u wilt kiezen? En welke combinatie van content en search keywords het beste bij uw bedrijfsdoelen passen?

Samen kijken we wat de meest succesvolle contentstrategie is binnen uw mogelijkheden.

social media op 1 lijn brengen